Jurnal 1

UNDERSTANDING OUR LEARNERES AND DEVELOPING REFLEKTIVE PRACTICE: CONDUCTING ACTION RESEARCH WITH ENGLISH LANGUAGE LEARNERS
By Patience A. Sowa

Mengkaji bagaimanakah cara kajian tindakan dapat membantu bakal guru dalam pengajaran Bahasa Inggeris kepada kanak-kanak pelbagai latar belakang dan memberi peluang kepada mereka untuk lebih reflektif terhadap pengajaran mereka.

Pernyataan masalah

Mengenalpasti apakah langkah terbaik dalam memastikan para pelajar yang terdiri dari pelbagai latar belakang untuk lebih mudah memahami bahasa Inggeris

Mengenal pasti program pendidikan yang sesuai untuk menyediakan guru terlatih yang boleh bersosial dengan budaya kanak-kanak yang berlainan latar belakang.


Jurnal 2

USING ACTION RESEARCH TO IMPROVE TEACHING AND STUDENT LEARNING IN COLLEGE
By C. Dianne Raubenheimer and Jennifer L.Myka

Tujuan

Meningkatkan kualiti penyampaian dan membangunkan dana pendidikan dalam P n P.


Pernyataan Masalah

1. Mengenal pasti masalah yang dihadapi oleh pelajar semasa pembelajaran dijalankan di dalam makmal dan bagaimana meningkatkannya.

2. Adakah dengan mereka bentuk semula format pembelajaran di dalam makmal boleh mengubah keadaan P & P di dalam makmal.


Jurnal 3

THE ROCKY ROAD OF TEACHERS BECOMING ACTION RESEARCHERS
By Mary Christenson, Ruslan Slutsky, Shirley Bendau, Julia Covert, Jennifer Dyer, Georgene Risko, Marilyn Johnston.

Tujuan

Mengenal pasti bagaimana subjek kajian tindakan yang diambil oleh pelajar dapat mempengaruhi tingkah laku dan kefahaman pelajar dan melakukan kajian


Pernyataan masalah

1. Bagaimana guru berfikir tentang guru sebagai pengkaji dan kajian itu sendiri.
2. apakah bentuk perubahan dalam kefahaman guru setelah di dedahkan dengan kaedah pembelajaran berasaskan bilik darjah?
3. Bagaimana belajar secara sendiri mempengaruhi pengajar kepada guru-guru di dalam kelas?

0 comments:

Post a Comment